lørdag 18. juni 2011

Sitter og leser


intervjuet med Patty Smith av Pedro Carmona Alvarez i Klassekampen (som er en kortere utgave av intervjuet på Litteraturhuset forleden) og de sveiper naturlig nok innom Chelsea Hotel. Da kom jeg på at jeg har upubliserte bilder av hotellet å vise fram, fra juni 2008. Familien Bard hadde da drevet hotellet siden 1939, men så skjedde det endringer. Beboerne (og veldig mange andre) reagerte. Se intervju med Stanley Bard her. Status nå veit jeg ikke helt, men historien til hotellet er vel lenger og mer omfangsrik enn for noe annet hotell jeg kan tenke meg, i hvertfall. Og a propos Patty Smith, jeg anbefaler dette som Fr. Martinsen har skrevet (fikk ikke lenket direkte til blogginnlegget, rart), jeg har ikke hatt noe spesielt forhold til Patty Smith, men jeg ble nysgjerrig (og litt ergerlig for at jeg ikke fikk med meg dette live).


forresten, helt mal a propos, dette er innlegg nr 1000 på denne bloggen, et lite jubileum, altså..


2 kommentarer:

Bloggerguy sa...

Gratulerer med jubileet. Sannelig ikke værst

arne sa...

Takk skal du ha. Ja, jeg har vel dermed antakelig bortimot 5000 bilder her liggende tilgjengelig for hele verden, nei, det er faktisk ikke så verst..