tirsdag 8. juli 2014

I dag har jeg vært på master class

i det vakre Betty Nansen-teateretsammen med åpenbart svært kompetente jazzmusikere som publikum, og en utsøkt trio på scenen, Scott Colley på bass, spilt med mange store, bl.a. var han lenge bassisten til Jim Hall, på trommer Brian Blade som også har spilt med "alle", Wayne Sorter, Joshua Redman ovs osv. Samt danske Benjamin Koppel på sax. De har vært en trio i to år og det kan man høre"programleder" for dagens konsert var et kjent ansikt (for meg) fra tidligere festivaler, veteran i Danmark Radios jazzavdeling (jeg finner ikke navnet hans, irriterer meg, noen som kan hjelpe?)og det ble en samtale (med publikum også) om musikken og alt rundt den, interessant, for eksempel at Scott Colley hater å "øve" sammen med bandet i studio, hater alt som bryter hans flow. Pauser og annet herk. Og der kan nok mange kjenne seg igjen, antar jegdet har blitt tirsdag før jeg poster dette, festivalen er over for min del, nå drar jeg vestover. Men jeg har opplevd masse fin musikk, jeg poster bilder derfra etterhvert

Ingen kommentarer: