lørdag 8. januar 2011

Krøll i Parkveien / trouble in Parkveien


i dag, ikke var det kaldt og heller ikke mye snø, men trikkestans ble det

today, it was neither cold or much snow, but the tramcars stopped


og det må ha vært ganske lenge, for jeg tror jeg telte til fem trikker etter hverandre i Parkveien mens sporveksleren ble tint opp. Har sett dette flere ganger i vinter men ikke så mange trikker på én gang, svake punkter dette her, tydeligvis

for a rather long time, I guess I counted five whole tramcars in queue in Parkveien while thawing the points


4 kommentarer:

fruentimmeret sa...

Veldig fine bybilder du viser på bloggen din. Det er gøy å se Oslo gjennom dine øyne, samt det å kjenne igjen plasser man selv har knipset for ikke lenge siden...

Ønsker deg et riktig godt og kreativt 2011 - Hvis det er greit, klikker jeg innom bloggen din med ujevne mellomrom.

Have fun ;)

arne sa...

Takk skal du ha, og velkommen til bloggen min, Gateglimt! Hyggelig at du fant meg, nå skal jeg ta meg en tur til din blogg også.

Ha et fint og kreativt 2011, du også:-)

Ståle sa...

Herlige bilder. Håper for trikkepassasjerer i Oslo sin del at dette ikke er dagligdags kost. Men det ga så definitivt spesielle bilder. Nesten så en skulle tro at de var tatt på en trikkeendestasjon, ikke midt i Parkveien :-)

arne sa...

Det er relativt ofte jeg ser det nå om vinteren, men vanligvis er det trikkefører som må fikse alt sjøl, ut av trikken og i gang med spettet. Her over måtte hun ringe til servicebilen for få tint opp sporveksleren.

Imens hopet det seg opp med trikker. Du ser kansje at det er veldig trangt på fortauet der borte, en utfordring (eller problem, om du vil) for oss fotgjengere.