torsdag 24. februar 2011

Tirsdag i Trondheim / tuesday in Trondheim






en strålende men ganske kald formiddag for to dager siden, spesielt surt på bruene over Nidelva (der en dykker lå i vannflaten og tittet nedover, hva der?). Spennende å vandre i trønderhovedstaden, må være bortimot 35 år siden sist. På tide.

a brilliant but rather cold morning two days ago, especially on the bridges over Nidelva (with a diver on the surface looking down, what's there?). Nice to stroll these streets, must be about 35 years since last time!









6 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Så fine bilder fra Trondheim! Har ikke vært der på mange år, så det var koselig å se litt derfra! Passer jo bra med litt trøndersk idag da, med tanke på medaljene i VM! :)

arne sa...

Det er jo fint der, da, med Nidelva og Stiftsgården og alt sammen. Ikke er det særlig mye snø der heller (men svært glatte fortauer mange steder der også)

Ståle sa...

Så herlig å se blikket ditt fra det som etter hvert har blitt hverdagsmotiver for meg - så til stede i hverdagen at jeg nesten glemmer dem.
Håper det ikke er 35 år til neste gang - og at du da gir et vink, så kan vi treffes og utforske byen sammen med kamera ;-)

arne sa...

Skal si i fra, Ståle, det ville vært hyggelig.

Denne gangen hadde jeg snaut med tid (på jobb, da), og bare med kompaktkamera. Litt begrensende.

Anne sa...

Skal si, du rakk da å knipse noe usedvanlig spennende bilder også Arne :-) flott å se.

Trodde da det var Åfjord som var målet, men du rakk vel en tur innim trønderhovedstaden også ser jeg.

He he, kanskje du fikk låne kongefamiliens krypinn for en liten stund :-)

arne sa...

Jo da, vi var i Åfjord, men da var det jobbing hele tiden.

Det var i Trondheim jeg hadde en liten time for meg selv i byen med mitt lille kompaktkamera i det strålende men kalde været.

Det ville vært deilig å komme inn i varmen der, så surt som det blåste:-)