fredag 8. juli 2011

At jeg ikke har lært meg fransk


tenkte jeg forrige gang jeg hørte Oumou Sangaré, på Cosmopolite i november 2009. Da hadde jeg kunnet forstå det hun sa mellom sangene, folk applauderte stadig uten at jeg forsto og kunne reagere på det hun sa om omskjæring, flerekoneri osv, som er noe av det hun synger om. Men har jeg lært noe mer fransk nå? Nei, dessverre.


vi er i det gamle trykkeriet til Politiken, Pressens Hus som det heter i festivalsammenheng. Her forresten skulle Abdullah Ibrahim ha spilt den dagen jeg kom til byen, men den konserten druknet dessverre med uværet og skybruddet som var lørdag. Som var utsolgt uten at jeg hadde billett, dessverre. Men hell i uhell, jeg stakk innom på ettermiddagen for å snoke, og da fikk jeg med meg noe av lydprøven. Det hørtes veldig bra ut. Tok ikke bilder, dumme meg.



det ble en kjempekonsert, og i kveld spiller de i Førde! Heldig er de som får med seg dette, de går på scenen 2200 og skal etter planen spille til godt over midnatt.


og til trøst for dere som verken var i Køben eller er i Førde nå, her er hun på youtube









2 kommentarer:

Ståle sa...

Spennende og livfulle bilder. Skikkelig flotte farger og deilig stemning! Skulle gjerne vært der, jeg også. Kanskje de kommer til Trondheim...?

arne sa...

Det var veldig bra, kjempestemning.

Har sjekka, Ståle, etter Førde reiser hun over Atlantern. Så hvis du skal til New York i slutten av juli, har du en mulighet.