søndag 21. september 2014

Inderlig, heftig svingende, mørkt, smilende

alle disse adjektivene passer på en av mine desiderte favoritter av norske musikere, Georg Buljoi går kveld på Riksscenen kom den første av høstens konserter med han som er kåret til årets samiske artist, nokså glissent i salen, dessverre, men jeg må jo si at vi var et intenst lyttende, heftig vuggende publikumnordisk samarbeid i går, finske Wimme Saari joiket, på trommer svenske Christian Svensson, på et uttall av strengeinstrumenter, nyckelharpa og hardingfele, bl.a., svensk-norske Danien Sandén-Warg. Han snakka altså kav setesdøl, men så bor han på Rysstad, dajeg føler meg heldig som fikk oppleve denne drøyt time lange intense konserten, vi var ikke så mange, men vi var svært fornøyde vi som vandret ut i høstnatta ved halvelve-tia i går kveld. Som dere skjønner anbefaler jeg på det varmeste de neste samarbeidsprosjektene hans (altså Georg Buljos) seinere i høst, oktober og november, da med helt andre sammensetninger av musikere. I november kommer den til og med på bursdagen min!

1 kommentar:

arne sa...

Litt rufsete bilder, jeg brukte kompaktkameraet og satt hele tiden ved bordet mitt for ikke å forstyrre for mye.