tirsdag 29. desember 2009

Første juledag (på tur) / Christmas Day (on tour)




i Moutmarka ytterst på Tjøme, rett ved Verdens Ende, jeg var her julaften i fjor, da så det sånn ut, og i 2006 var det sånn. Påsken i fjor var det sånn. Det er et fint friområde (med villsau, se på disse portrettene laget av Herdis Maria Siegert), med en uendelighet av bilder.

in Moutmarka at the southermost part of Tjøme, close to Verdens Ende. I was here Christmas Eve last year, it looked like this, and the year before like this. Eastern 2008 like this. It is a very nice area (with wild sheep, look at these portraits by Herdis Maria Siegert), with an infitity of pictures.






9 kommentarer:

Ståle sa...

Så fascinerende vinterbilder fra det sydlandske. Noen av disse bildene ser jo nesten ut som mosaikker i svart og hvitt. Syns det er så fascinerende at landskap nesten viser seg fram i svart/hvit på denne tiden av året.
Har klikket meg gjennom noen blogger i det siste, og en av de tingene som jeg gleder meg over er hvor ulike vinterbilder kan bli avhengig av hvor i landet en er. Disse Tjømebildene dine er så ulikt det jeg kan knipse her midt i landet.

Fortsatt god jul til deg og dine!

Anne sa...

Virkelig flottved Verdens Ende. har vært der en gang jeg også, en sommer for noe år tilbake.

Utrolig flott dybde i ditt første bilde her Arne, og det som faktisk var av snø gjorde det litte ekstra faktisk :-)

En kjekk romjulskveld ønskes deg.

arne sa...

Ja, det er spennende, så lik og likevel så forskjellig naturen er i landet vårt. Snø, gråstein og litt vind blir til nesten svarthvitt (men det er fargenyanser der, forsiktige).

Kunne jo gått her i timesvis (Herdis Maria Siegert bor jo her, og Tom Martinsen viste jo også mange bilder herfra), men dette var bare en liten luftetur for hund og mennesker.

Fortsatt god romjul til dere ogsså, Anne og Ståle!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Veldig flotte bilder Arne, dette er naturens egen kunst som du har fanget på en utrolig flott måte!

arne sa...

Takk skal du ha, Rune!

Astri Ulland sa...

Enig med Rune - og med Sonitus-gjengen som har plukket opp denne!

arne sa...

Ja, du verden, jeg dukka opp der med alle de tre siste bloggpostene mine! Om jeg syns det er gøy? Ja!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

En ting glemte jeg i går Arne, å ønske deg et godt nytt år.

Så derfor runder jeg av året i bloggverden med å ønske deg et riktig godt nytt år og håper du får en fin kveld inn mot det nye året som er på vei :)

arne sa...

Takk i like måte, Rune, måtte det nye året gi oss minst like mange bilder som fjoråret (det tror jeg nok!)