lørdag 2. januar 2010

Godt nytt år! / happy new year!


sett fra mitt venstre øye, ja, det er ikke så mye bedre enn dette ennå, men det blir nok bra etter hvert. Selvfølgelig håndholdt i år også, jeg tar med stativ neste år (kanskje)

seen through my left eye, yes, it is in fact not much better than this yet, but it will hopefully be better in not long time. Of course hand held this year too, I bring a tripod next year (maybe)


samme sted som i fjor (og forifjor), vannet du ser er Glomma, jeg står på vestsia (Rolvsøy) så dere ser østsia, Selbakk, Torp mm

same place as last year (and the year before), the river you se is Glomma, I am standing on the west (Rolvsøy), so you see the east bank, Selbakk, Torp and so on


det kan minne om en blomst (gjennom mitt venstre øye)

it may resemble a flower (through my left eye)

7 kommentarer:

Anne sa...

Godt Nyttår til deg Arne :-)

..og synet det blir bedre vettu, ser om ikke annet flotte farger, ikke lite bare det..., det blir det blir, håper bare du har litt mer tålmod enn denne huldra.

Kveldslem

arne sa...

Ja da, det blir bedre (og jeg ser de samme fargene med begge øynene!) men jeg er ganske utålmodig jeg og da, vettu.

Og riktig godt nytt år, Anne!

Anne-Berit sa...

Hallo,og godt nyttår.Syns du er flink jeg,likte det bildet av Glomma kjempegodt,det var nydelig.Men jeg har endelig forstått fordelene med stativ,men den satt langt inne,hehe:)

arne sa...

Godt nyttår til deg også, Anne-Berit!

Den plassen jeg sto kan man se faktisk så langt som fra Greåker og Sarpsborg i nord til Fredrikstad i sør. Men det var nok kanskje litt færre raketter enn i fjor, for ikke å si forifjor, da styrepinnene fortsatt var lovlige og rakettene kom høyere på himmelen.

Jeg er fortsatt usikker på stativ, det er så og si alltid hemmende og i veien, antakelig også her selv med lukkerhastigheter på opp mot et sekund, jeg får se. Bruker jo ALDRI stativ ellers, mister alt som fins av spontanitet og øyeblikksfølelse.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Godt nyt år Arne, godt å se at øyet lages og at farger og litt syn dukker opp igjen. Flotte minner fra nyttårsblomstene du viser oss!

VALKYRIEN sa...

Godt nytt år til deg Arne!
Ser du har vært ved Glomma du også - selvom vi vel er på forskjellige steder! :)

Håper det går fremover med øyet ditt!
Men må jo si at hvis fyrverkeriet så sånn ut med øyet, så var det jo stilig da! :)

arne sa...

Ja, er det ikke rart så mange av det vi ser rundt oss kan kalles noe med blomster. F.eks isrosene dine, VALKYRIEN.

Synet bedrer seg, i morgen er jeg på jobb igjen.